De eerste maand is bijna om.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kiki Lier - WaarBenJij.nu De eerste maand is bijna om.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kiki Lier - WaarBenJij.nu

De eerste maand is bijna om..

Blijf op de hoogte en volg Kiki

02 December 2013 | Curaçao, Willemstad

Na twee weken niet geschreven te hebben is mijn nieuwe voornemen om toch na elke week met een kleine samenvatting te komen. Dit is mijn kleine samenvatting van week 3:

De opstart van de week was vermoeiend. Het liep tegen het einde van de diabetesmaand (november). Daarom was het aan ons als studenten om met nieuwe initiatieven en ideeën te komen.
Samen met Yvette, ook een stagiaire, ben ik aan het brainstormen geweest. De uitkomsten hebben we gestuurd naar Silvana (stagebegeleidster). Hier hebben reactie op terug, we mogen het gaan uitwerken en dan pitchen aan de bestuursleden. Na onze pitch zal duidelijk worden of we het mogen gaan uitvoeren. Een paar voorbeelden van de ideeën zijn: zeskamp, fundraising poolparty etc.
Dus ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen.

In de avonden was er gelukkig wel wat meer te beleven. Zo heb ik hier een nieuwe sport gevonden. Donderdagavond ben ik met Jasper, Patrick, Jessie en Dilara gaan tennissen. Het was echt heel leuk. Ik kon natuurlijk nog niet alles terugslaan, maar voor de eerste keer ging het best prima. En voor 9 euro per maand ben je hier lid. Ja, mams als ik terug kom kunnen misschien al samen tennissen haha.

Dinsdagavond zijn Jasmijn en ik samen met de mannen op pad geweest. Er is namelijk om dinsdag vrouwenavond bij Campo. Dit is ook wel genoemd een hoerentent. Dus wij zijn samen met de mannen gaan kijken of hoe het daar aan toe ging. Mijn ervaring het leek net Center Parcs heel bizar. Verder heb ik er ook echt geen woorden voor. Al heb ik er wel geen spijt van dat ik het 1 keer gezien heb.

Helaas heb ik afgelopen week ook tijdelijk afscheid moeten nemen van Suzanne, zij is tijdelijk terug naar haar familie in Nederland vanwege privéomstandigheden. Ik mis haar wel echt om mij heen. Maar 11 december komt zij gelukkig weer terug! 

Vrijdag zijn we naar een locale basisschool geweest. Hier gingen de stagiaires van voeding en dietetiek voorlichtingen geven over voeding en drinken. Maar ah wat waren die kindjes schattig. Ik kan er niets aan doen maar kindjes hier zijn echt veel schatiger als in Nederland.

Toen was het weekend… we begonnen vrijdag met een borrel van wereldstage. Super gezellig met alle stagiaires hier. Bij terugkomst op de patio had ik besloten om met de mensen van de patio naar de club Private te gaan. Dit was een locale club met rnb muziek. Ik heb mij prima vermaakt die avond.

Zaterdag heb ik heel de dag op bed gelegen oeps .. Om 5 uur Curaçaose tijd ben ik met mijn lieve vriendinnetjes samen via skype gaan indrinken. Haha, wat was dat gezellig. We hebben zelfs een groepsfoto gemaakt. Deze is terug te vinden bij de foto’s. Anouk wil dit er graag elk weekend inhouden, we zullen zien of dit gaat lukken.

Zondag was een schokkende ontdekking mijn telefoon heeft het zondagmorgen begeven. Na een maand hier zit ik dus al zonder telefoon. Mijn vraag is willen jullie giro Kiki steunen voor een nieuwe telefoon haha grapje natuurlijk. Mijn zondag morgen heb ik iedereen op de hoogte gesteld dat alles goed ging maar ik niet meer bereikbaar ben. Daarnaast zijn we op Kokomo naar het Woodstock festival in het klein geweest. De winkeltjes waren heel verleidelijk maar ik was zo slim geweest om een beperkt aantal geld mee te nemen. De muziek ja dat was echt iets voor jouw Pap. Ik had het gevoel dat ik was aan het luisteren naar de top 2000. Je had het er vast geweldig gevonden. Er waren allemaal mensen die zich verkleed hadden als hippies. De gemiddelde leeftijd lag ook een stuk hoger dan die van ons. Maar we hebben toch een gezellig dagje gehad. Oja kent iemand een Jel Shotje? BAAAAAAAH drink/eet het nooit. Ik weet niet of dit iets is voor hippies, maar jeejtje wat was dat vies. Het was potje. Wanneer je het opende zat er groene drilpudding in. De bedoeling was dat je die brok in je mond liet glijden en probeerde het weg te krijgen. Bah, het leek er eerder uit te komen dan dat ik het doorgeslikt hebt. Dus bij dezen ben je gewaarschuwd haha.

Ja, en we hebben kaartjes voor FUIKDAG!!!! JEEEEEEEEEJ. Fuikdag wordt ieder jaar bekender. Het is een feest die de eerst zondag van het jaar gegeven wordt. Dus 5 januari dit jaar. Vorig jaar waren er namen als Afrojack (dit zijn bekende dj’s). Met allemaal boten vertrek je naar een baai waar zowel in het water als op de boten het feest los barst. Het moet een hele happening zijn. Vandaar dat we dit niet konden missen. Voor sfeerimpressies zal ik even een filmpje van vorig jaar uploaden.

En wat mij deze week allemaal te wachten staat, dat kun je volgende week lezen!
Dikke knuffels en kussen vanuit Curaçao!!

  • 02 December 2013 - 22:19

    Gerrie :

    Ha Kiki,

    Super leuk om te lezen wat je daar allemaal doet en meemaakt.
    Je verveeld je in ieder geval niet, en al die feestje vindt je vast niet erg :) Maar dan zonder het Jel shotje.

    Nog veel plezier en niet te veel in die zon liggen te bakken! worden we jaloers:))

    Groetjes,

    Gerrie & Willy
    Sanne
    Diede
    Kay
    en een pootje van Bailey







  • 02 December 2013 - 22:29

    Anja:

    Hoi Kiki,

    Wouw jij weet elke keer een heel bijzonder/interessant verslag te schrijven.
    Ik krijg het idee, dat je volop kunt genieten.
    Het leest lekker, om jaloers op te worden.
    Geniet en houd ons op de hoogte!

    Heel veel groetjes van de hele bups uit Asten

  • 03 December 2013 - 08:45

    Momsie:

    Hallo Mop,

    Dit is weer een heel verhaal ,leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Het is teveel om op skype te vertellen.
    Goed oefenen met tennissen dan kunnen we straks nog met z'n vieren op de baan een
    balletje slaan.

    Doei en tot weer xxxx your family

  • 08 December 2013 - 18:32

    Ria Naus:

    Hoi Kiki

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt,
    en wat je allemaal doet.
    ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal
    Eindelijk door dat ik kan reageren
    maar ja dat ben ik weer.

    Groetjes Bart en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiki

Voor 7 maandjes zal ik verblijven in het zonnige Curacao. Tijdens mijn stage zal ik werkzaam zijn bij Sukodi. Dit is een stichting die zich bezig houdt met diabetes. De stichting zal aankomend jaar hun 40 jarig bestaan vieren. Hiervoor ga ik evenmenten opzetten en de marketing doen Daarnaast zullen jullie natuurlijk veel kunnen lezen over het zonnen, de bezienswaardigheden en alle andere leuke dingen die ik ga meemaken. Ik zal jullie proberen niet al te jaloers te maken! :P Maar ik zal het gemis proberen te verzachten met mijn verhalen. haha Heel veel liefs van Kiek!

Actief sinds 06 Nov. 2013
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 5739

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 16 Juni 2014

Stage in het zonnige Curaçao

Landen bezocht: