Er zal alweer 2 weken voorbij! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kiki Lier - WaarBenJij.nu Er zal alweer 2 weken voorbij! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kiki Lier - WaarBenJij.nu

Er zal alweer 2 weken voorbij!

Blijf op de hoogte en volg Kiki

25 November 2013 | Curaçao, Willemstad

Sorry, lieve mensen dat ik jullie zolang heb laten wachten, maar internet in Curaçao laat wat te wensen over. Bij dezen dus in verslag van mijn nu alweer 2 week hier in Willemstad. Oja, ik beloof jullie vaker te gaan schrijven

De vlucht:
De vlucht duurde een uur korter dan gepland, dit was de eerste meevaller :) Maar gelukkig viel de vlucht zelf ook mee. Ik heb veel geslapen en daarnaast een beetje film gekeken. En natuurlijk mogen genieten van het lekkere vliegtuig eten. Weer een meevaller haha, had niet verwacht dat het zo lekker zou zijn. We kregen bami, fruitsalade, soesjes en krentenbrood met boter.

Aankomst:
Het was lang wachten bij immigratie, maar eenmaal aangekomen bij immigratie verliep het allemaal snel en vlekkeloos. Bij aankomst stond wereldstage te wachten met vele andere studenten die waren aangekomen. Toen we compleet waren zijn we naar onze huisvesting gebracht. Deze reis was totaal niet wat ik er van verwacht was. Ik dacht dat het een mooi eiland zou zijn. Nou nee het stuk van Hato (vliegveld) en de huisvesting was alles anders dan verwacht. Dus mocht je hier ooit komen dan geef ik de tip: stel je er niets bij voor dan kan het ook zeker niet tegenvallen.

Huisvesting:
Na een half uur rijden kwamen we aan bij huisvesting. Helaas kon ik mijn kamer nog niet in, dus moest ik wachten. Op dit moment dacht ik echt. Wat heb ik gedaan ik pak dadelijk mijn koffers en dan ga ik weer terug naar huis. Toen ik mijn koffers had uitgepakt en mijn kamer een beetje had ingericht voelde ik me weer een stuk beter. Door het wachten had ik het avondeten gemist, maar eerlijk ik kon ook niet eten. Ondertussen waren er al verschillende huisgenootjes zich komen voorstellen. Iedereen was zo lief en vriendelijk.
Voor de gene die het niet weet ik woon hier in een studio. Een kamer met een bed, tafel, ventilator en keuken. En een badkamer helemaal voor mij alleen haha. Binnen mijn complex liggen meer van deze studio’s. In het midden ligt de patio. Hier staat een grote tafel waar iedereen samen komt wanneer die daar zin of tijd in heeft. Ik zal binnenkort even foto's maken voor de visualisatie.

Uiteindelijk zijn we met de groep waarmee we aankwamen nog een drankje gaan doen bij het café op de hoek (Miles). Daarnaast heb ik nog even op de patio gezeten, terwijl de rest zich op aan het maken was om carnaval te gaan vieren. Ja, 8 november vierde ze op het eiland al 11-11.
Maar toen ik om 12.00 dan toch had besloten om naar bed te gaan, had ik een kakkerlak!!!!!! AAAAAWWH gelukkig waren er twee meisjes die met deo en aanstekers aan de slag gingen om het beest te vermoorden. Ja, en het lukte. Uiteindelijk ben ik gaan slapen.

Het 1e Weekend:
Om 07.00 zat ik klaarwakker in bed en was het 12 uur geleden dat ik iets gegeten had. Suus en ik zijn toen snel gaan ontbijten bij sparkle, een restaurantje bij ons in de straat. Het deed me echt goed. We kregen soort van panini met ham, sla en tomaat. Daar zat pastasalade en een stukje watermeloen bij. Ojaa en echt hele lekkere zelfgemaakte saus. Met een heerlijk koud drankje. Na dit ontbijtje voelde we ons alweer een stuk beter. We kwamen Tom tegen en besloten dat het tijd was een bezoekje te brengen aan Jasper en Dilara. De planning was om die dag boodschappen te gaan doen om vervolgens lekker te gaan zwemmen bij St Tropez. Zo gezegd zo gedaan. 's Avonds hebben we lekker gebarbecued met Tom, Dilara, Suzanne en Jasper. Bij terugkomst op de patio gingen we ons klaarmaken voor Dj Danic. Hij kwam draaien in Bermuda. Nog steeds moe hadden we toch besloten om mee te gaan. Het was uiteindelijk een gezellige avond.
Toen we de dag erna weer vroeg wakker waren. Hadden we besloten om met de groep waarmee we aangekomen waren naar het strand te gaan.
Met de bus gingen we opweg naar het strand. Oja de bus, dat is hier alweer zo'n verhaal apart. Zo werkt de bus van Curaçao: Je staat bij een bushalte, er komen van die polenbusjes voorbij die op de nummerplaat bus hebben staan (zo weet je dat het een bus is). Hier zwaai je naar, vervolgens stoppen ze en zeg jij waar je naartoe wilt. Dan stap je in en brengt die je er een. En de reistijd ja die verschilt van 5 minuten tot 3 kwartier. We gingen naar Cabana dit is een aangelegd strand, maar ondanks dat is het echt super mooi. Na een dagje strand hangen en zwemmen, breekt om 5 uur het happy hour aan. Dit is altijd super gezellig. Daarna kun je op zondag nog door na Wet

  • 25 November 2013 - 18:56

    May Van Lier:

    Hallo moppie,

    Je bent wel veel vergeten te vertellen maar het zal voorlopig ook nog wel anders zijn zo'n relax cultuurtje.
    Relax en als je haarlak nodig hebt geef je maar een gil (als je ze ziet) en als je een voorraadje haarlak nodig hebt om de kakkerlakken te verdelgen.
    xx de liertjes

  • 25 November 2013 - 19:04

    Anja:

    Hey Kiki,

    Fijn dat de reis goed verlopen is, wat een ervaring.
    En WOUW, het lijkt wel vakantie, heeeeerlijk!
    Goed dat je leuke mensen hebt ontmoet waar je altijd op terug kunt vallen, zeker als je kakkerlakken tegen komt ieieieks!
    Ben benieuwd naar het vervolg.
    Heel veel werkplezier en geniet natuurlijk ook van je vrije tijd, maar zo te lezen zal dat geen probleem zijn.
    Tot de volgende keer. doei!
    Lieve groetjes, Anja

  • 26 November 2013 - 18:53

    Oma Nooijen:

    Ha Kiki.

    Hoe gaat het met je?
    Ik mis je toch wel!
    Ik vindt het toch wel dat het lang duurt voor je weer naar huis komt. Voordat we jou weer zien.

    Groetjes van Oma.
    En heeeeeel veeeeeel kusjes.

    P.S. Ik wist niet veel meer om te zeggen

  • 26 November 2013 - 18:54

    Diede:

    Heee Kiki,

    Wat een leuke verhalen allemaal.
    Ik hoop dat je het een beetje naar je zin hebt, maar zoals ook al op facebook te zien is zal dat wel lukken.
    Het berichtje van Oma ik heb voor dr getypt, maar ze heeft het allemaal zelf verzonnen!!
    Hihi.

    Nog veel plezier,

    XX Diede

  • 26 November 2013 - 21:15

    Mirella:

    Hi Kiki,
    Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen. En wat betreft de natuur kan ik je aanraden te gaan snorkelen, naar klein curaçao te gaan (witte stranden, blauwe zee, palmbomen, zeeschildpadden) of naar het natuurpark aan de noordpunt. En hoe bevalt het klimaat? Wel lekker zeker. Groetjes van Hans, Wietske, Jesse en Mirella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiki

Voor 7 maandjes zal ik verblijven in het zonnige Curacao. Tijdens mijn stage zal ik werkzaam zijn bij Sukodi. Dit is een stichting die zich bezig houdt met diabetes. De stichting zal aankomend jaar hun 40 jarig bestaan vieren. Hiervoor ga ik evenmenten opzetten en de marketing doen Daarnaast zullen jullie natuurlijk veel kunnen lezen over het zonnen, de bezienswaardigheden en alle andere leuke dingen die ik ga meemaken. Ik zal jullie proberen niet al te jaloers te maken! :P Maar ik zal het gemis proberen te verzachten met mijn verhalen. haha Heel veel liefs van Kiek!

Actief sinds 06 Nov. 2013
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 5742

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 16 Juni 2014

Stage in het zonnige Curaçao

Landen bezocht: