Het gaat hopi snel hier! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kiki Lier - WaarBenJij.nu Het gaat hopi snel hier! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kiki Lier - WaarBenJij.nu

Het gaat hopi snel hier!

Blijf op de hoogte en volg Kiki

21 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Daar ben ik weer vanuit het zonovergoten Curacao. Nog 5 dagen en dan zit ik alweer op de helft van mijn avontuur! Wat gaat de tijd toch snel als je het leuk hebt.

Op stage is het nog steeds gezellig. Er zijn vier nieuwe stagiaires bijgekomen, die allemaal super gezellig zijn. Daarnaast is het nog steeds hard werken. Aangezien school het leuk vind om naast stage nog wat extra opdrachten te geven. Maar wat maakt het uit als je om 5 uur klaar bent met stage, loop je de zon in, rij ik naar huis langs de zee en palmbomen. En geloof mij dan heb je gelijk een vakantie gevoel.
Werken hier is helemaal niet erg!

Helaas is de afgelopen weken wel iets minder leuks gebeurd. Mijn laptop was gecrasht. En ja dan is het weer de jeugd van tegenwoordig. Maar sorry zonder laptop kan ik hier niks. Geen film en serie kijken, geen blogs typen en vooral niet te vergeten werken aan stage en school.
Mijn laptop zou niet meer gemaakt kunnen worden, en het was al geregeld dat mijn lieve ouders een vervangende mee zouden nemen. Toen bleek dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn, want ik ben gister gebeld dat hij toch gemaakt is.. JEEEJ!

In mijn vorige blog heb ik verteld dat ik begonnen was met mijn PADI. En morgen is de laatste keer en heb ik mijn certificaat als het goed is binnen. Heel de week heb ik zitten lezen in mijn theorieboek. En raad eens, zelfs leren met dit weer is niet erg. Beetje zonnen, cocktailtje erbij en dan af en toe een bladzijde leren.
Ja en het is natuurlijk Valentijnsdag geweest, nooit geweten dat er mensen zijn die dit zo uitgebreid vieren haha. Maarja, in Curacao beleef je het weer. Helaas heb ik dit jaar geen Valentijn kunnen vinden, maar had ik wel een lief Valentijn kaartje van mijn lieve ouders gekregen. Want ja we houden natuurlijk ontzettend veel van elkaar haha.

Op Valentijnsdag was er vanuit wereldstage een gemaskerd bal georganiseerd. Na een zoektocht naar maskers, jurken uitkiezen en noem maar op. Waren we klaar om naar Kokomo Beach te gaan. Het was een geslaagde avond.

Daarnaast heb ik geleerd wat roti is. Sorry voor de mensen die ik nu beledig maar ik heb geleerd dat het rijst was. Maar nu weet ik dan het een plat stuk deeg is met aardappelen en groente er in. Lekker maar wel pittig.

Oja en het is natuurlijk bijna carnaval. Dit jaar ga ik mijn Limburgse carnaval inruilen voor de Zomercarnaval op Curacao. Het beloofd een mooi feest te worden. Vanavond is ons eerste carnavalsfeestje met de Patio. Wij als 15 Nederlanders tussen 3.000 lokale mensen. Ik weet zeker dat het een groot feest gaat worden. Als entreebewijs hebben we allemaal een fel gekleurd shirt gekregen, en hoe de rest gaat verlopen horen jullie snel. Ook hebben we al een paar optochten gezien en zullen er nog vele volgen. De foto’s en filmpjes zal ik nog online zetten. Maar voor alle mensen in Nederland maak er een mooie carnaval, en drink genoeg biertjes op mij!

Ja en verder begin ik eigenlijk een beetje een standaard leventje te leiden, weekenden naar het strand of ergens zwemmen, door de week naar stage en daarnaast nog stappen. Maar ik zal voor de volgende keer dingen gaan opschrijven zodat meer te vertellen heb.

Ik wens jullie allemaal een leuk weekend!
Dikke kus en heel veel liefs uit Dushi Korsou.

  • 21 Februari 2014 - 17:38

    Manon:

    Leuk Kiki! Had echt graag carnaval gevierd daar, veel plezier kuskus

  • 21 Februari 2014 - 20:14

    Mynoukje:

    Wat fijn om mijn tijd te vullen met jouw verhaal terwijl ik op mn treintje zit te wachten vanuit Tilburg naar Best. Ik mis wel een beetje de details van het stappen. Maar die bespreken we wel via Skype! Spreek je snel meis, want mis je!
    Geniet ervan daar! & spreek je snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiki

Voor 7 maandjes zal ik verblijven in het zonnige Curacao. Tijdens mijn stage zal ik werkzaam zijn bij Sukodi. Dit is een stichting die zich bezig houdt met diabetes. De stichting zal aankomend jaar hun 40 jarig bestaan vieren. Hiervoor ga ik evenmenten opzetten en de marketing doen Daarnaast zullen jullie natuurlijk veel kunnen lezen over het zonnen, de bezienswaardigheden en alle andere leuke dingen die ik ga meemaken. Ik zal jullie proberen niet al te jaloers te maken! :P Maar ik zal het gemis proberen te verzachten met mijn verhalen. haha Heel veel liefs van Kiek!

Actief sinds 06 Nov. 2013
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 5738

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 16 Juni 2014

Stage in het zonnige Curaçao

Landen bezocht: