Weer een jaartje ouder.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kiki Lier - WaarBenJij.nu Weer een jaartje ouder.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kiki Lier - WaarBenJij.nu

Weer een jaartje ouder..

Blijf op de hoogte en volg Kiki

03 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Het duurde even iets langer dan een weekje, maar hier is dan mijn tweede blog van 2014. Ik ben 13 weken onderweg, nog 17 weken te gaan op het mooie Curaçao.

Ik zal eerst vertellen over stage aangezien vele mensen zich afvragen of ik wel stage loop.
Op stage is de afgelopen weken genoeg te doen. Plannen schrijven, mensen bellen, brainstormen, etc. Afgelopen weken heb ik mij vooral bezig gehouden met het opzetten van cursussen voor Sokudi en het onderzoek dat zij gaan doen naar diabetes op Curaçao dit jaar. Ook heb ik twee eigen projecten gekregen die ik zelf mag gaan uitvoeren. Dit is een poolparty voor de Nederlandse studenten en een sponsorzwem met celebraties. Hier ga ik mij de komende weken druk mee bezig houden.

Buiten stage heb ik de afgelopen weken veel afscheid moeten nemen van super lieve mensen. Het was op en af rijden naar Hato, het vliegveld van Curaçao. Afscheid nemen is niet altijd even makkelijk, maar over een paar maanden zie ik ze weer in Nederland. Maar er zijn ook weer heel veel lieve nieuwe mensen gekomen, waar we zeker een top tijd mee gaan beleven.

Ondertussen ben ik hier begonnen met het halen van mijn PADI. Met dit certificaat mag jij alleen duiken zonder instructeur. Pap is in Nederland begonnen en Ik hier. Zodat we uiteindelijk samen kunnen duiken wanneer mijn lieve papa en mama over een maandje eindelijk naar Curacao komen.

Het is hier echt prachtig onderwater, vissen met alle kleuren, heel mooi koraal. Ik zal binnenkort eens een filmpje uploaden van onze eerste duik.

En ik heb mijn eerste verjaardag ooit in de zon gevierd. Wat een heerlijk gevoel is dat, jarig zijn in de zon. Lekker zonnen, zwemmen en strandfeestjes op je verjaardag. Voor mijn verjaardag zijn we met huisgenootjes gaan uit eten, om vervolgens drankjes te doen en te gaan stappen.

Oja en mijn lieve gezin en oma's waren zo lief geweest om een verjaardag filmpje te maken! Ik vond het echt heel erg leuk. Ook heb ik veel kaartjes en een paar cadeautjes gekregen. Nee ik ben niets te kort gekomen hier in Curaçao.

Zaterdag was Suzanne jarig, samen met haar ouders zijn we gaan barbecueën op het strand. We kregen gamba’s, sparerib, hamburger, biefstuk, saté, bakvis, brood, friet, gepofte aardappel, salade. En op het laatst een banaan van de barbecue met rum en chocolade. Samengevat we hadden weer veel te veel gegeten!

En de rest van de tijd, geniet ik van het eiland door te zonnen, zwemmen, feesten etc.

Helaas heb ik vandaag niet zo veel te vertellen, behalve dat ik zal gaan proberen om mij blog weer wekelijks bij te houden. Ik wens jullie allemaal veel succes deze week!

Dikke knuffels en kusjes uit het warme zonnige Curaçao!


PS. Ik hoop dat jullie snel sneeuw krijgen, want ben natuurlijk niet zomaar hier naar toe gegaan, haha!

  • 04 Februari 2014 - 20:49

    Anja:

    Hoi Kiki,

    Nog 17 weken genieten!!!!! van zon , zee en strand.
    Oho het duiken lijkt me heerlijk, stuur maar snel dat filmpje, weet ik of wij moeten gaan sparen voor een vakantie naar Curaçao.
    Fijn dat je een heerlijke verjaardag hebt gehad.
    Spannend vooruitzicht, pap en mam die je avontuur in levende lijven kunnen beamen.
    Leuk je verslag weer te hebben gelezen, veel plezier en tot het volgende verslag.

    Groetjes Anja

  • 07 Februari 2014 - 13:32

    Truus Joosten:

    Hoi Kiki,
    Fijn om te lezen dat je op je buitenlandse stage leren en werken kunt combineren met nieuwe, warme en zonnige contacten en indrukken. En zo hoort het ook :-)
    Geniet van alles en hoe mooi dat je dit binnenkort met pap en mam gaat delen!
    Groetjes, Truus & Henny, Helje-dörp.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiki

Voor 7 maandjes zal ik verblijven in het zonnige Curacao. Tijdens mijn stage zal ik werkzaam zijn bij Sukodi. Dit is een stichting die zich bezig houdt met diabetes. De stichting zal aankomend jaar hun 40 jarig bestaan vieren. Hiervoor ga ik evenmenten opzetten en de marketing doen Daarnaast zullen jullie natuurlijk veel kunnen lezen over het zonnen, de bezienswaardigheden en alle andere leuke dingen die ik ga meemaken. Ik zal jullie proberen niet al te jaloers te maken! :P Maar ik zal het gemis proberen te verzachten met mijn verhalen. haha Heel veel liefs van Kiek!

Actief sinds 06 Nov. 2013
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 5727

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 16 Juni 2014

Stage in het zonnige Curaçao

Landen bezocht: