Cheers to the New Year - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kiki Lier - WaarBenJij.nu Cheers to the New Year - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kiki Lier - WaarBenJij.nu

Cheers to the New Year

Blijf op de hoogte en volg Kiki

06 Januari 2014 | Curaçao, Willemstad

Zo dit is het dan.. Mijn eerste blog in het nieuwe jaar! Allereerst wil ik iedereen nog een gelukkig jaar wensen en de aller beste wensen voor het komende jaar.

Dit zal een jaar worden waar ik nog heel veel plezier ga maken en veel ga leren op Curaçao. Maar dit zal ook het jaar zijn dat ik weer terug naar huis kom! Nog wel geteld 5 maanden en 11 dagen.

Vandaag zitten mijn twee weekjes vakantie er weer op. Mijn stage gaat gewoon weer verder vanaf vandaag. De dag is rustig begonnen zodat we de rest van de week kunnen knallen. Ofja soort van misschien haha.. Laten we het erop houden dat ik gewoon mijn werk doe.

Maar vanaf nu word het natuurlijk veel leuker want nu komt het verhaal over mijn twee weekjes vakantie JEEJ! Kort samengevat heb ik gezwommen, in de zon gelegen en gefeest.

Mijn kerst was niet kerst zoals thuis. Een kerstgevoel ontbrak wel een beetje met deze warme temperaturen. Je ziet hier meer palmbomen als kerstbomen. Ja, dat is niet echt de kerst die ik gewend ben. Toch was het echt een super tijd, ondanks dat ik de gezellige etentjes met mijn lieve families wel gemist heb.

Bij eerste kerstdag hoort natuurlijk een kerstontbijt. Het was heel lekker maar wel lekker als studenten. Suzanne had voor ons botterham in de pan geroosterd met daar tussen kaas, knakworst en curry. Maar het was echt lekker. Daarna zijn we lekker gaan bakken op het strand, met duizenden andere toeristen. Er waren namelijk 5 cruiseschepen aangekomen die dag, niet echt een pretje maar niets aan te doen. Na weer iets bruiner te zijn geworden, zijn we terug naar huis gekeerd om vervolgens de barbecue te gaan voorbereiden.

’s Avonds had ik namelijk met Suzanne een barbecue voor onze patio georganiseerd. Met zijn alle hebben we alles voorbereid om er vervolgens een super gezellige avond van te maken. We waren met zijn 20e, de patio was versierd, het eten was lekker en de sfeer zat er goed in. Dit was wel even een momentje waar het kerstgevoel naar boven kwam. Daarna zijn we nog met zijn alle op stap geweest om de dag compleet te maken.
Tweede kerstdag hebben eerst lekker uitgeslapen om vervolgens te gaan uitbrakken aan het zwembad. ’s Avonds ben ik samen met Nina, Yasmijn en Bianca gaan uit eten bij de Grillhouse.
Om vervolgens het feestje door te zetten in Bermuda. Oja ik heb deze dag ook nog even gezellig geskypt met mijn familie, die lekker zaten te genieten van het kerstdiner.

Het weekend bestond vooral uit feestjes om Kerst en Nieuwjaar te overbruggen. Er was Full Moon en Cabana Beach Festival. Ja, wat was dat gezellig.

Toen was het Oud op Nieuw wat een dag. Oudejaarsdag vieren ze hier vanaf 12.00 in de middag. Er is een groot feest met als hoogtepunt de 14 miljoen klapper. Ik zal straks voor jullie een filmpje uploaden het leek op dat moment wel een oorlogsgebied. Na het vuurwerk zag ik helemaal zwart.
Rond een uurtje of 5 zijn we even gaan slapen, eten en douche. Om vervolgens met zijn alle om 7 uur het Nederlandse Nieuwjaar te vieren op de patio. Vervolgens zijn we naar een plein geweest waar door de lokale bevolking het nieuwe jaar gevierd werd. Haha het was echt niet leuk. Stomme muziek en op het laatst voor 12 uur kwam zelfs de pastoor nog een gebed doen. Maar gelukkig gingen we om 1 uur door naar een feestje aan het strand. Onbeperkt drinken, goede muziek, gezellige mensen en prachtig vuurwerk. Ja, toen was mijn dag weer goed  Dus ik heb een top oud en nieuw gehad op de tijd van 9 tot 12 na haha.

Vanaf 1 januari zijn we gaan toeleven naar Fuikdag, en gister was het eindelijk zover.

Om 6 uur ging de wekker om op te staan en vervolgens richting onze boot te gaan. Na een half uurtje varen kwamen we aan in de Fuikbaai. Hier vind Fuikdag plaats. Je kunt het vergelijken met een festival alleen dan in het water. Er is een groot drijvend vlot waar een dj muziek staat te draaien daarom heen liggen allemaal boten. Voor het dj liggen allemaal mensen met banden, bootjes, luchtbedden je kunt het zo gek niet bedenken in het water. Het was echt een super leuke dag. Spierpijn en Hoofdpijn moet je voor lief nemen maar het was de beste dag tot nu toe!

Ja, en dan wordt je wakker op maandag met het besef dat de werkweek weer begonnen was.
Ik hoop dat jullie natuurlijk ook super gezellige en leuke feestdagen gehad hebben. Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne week. En tot snel! Heel veel liefs van mij.

  • 06 Januari 2014 - 18:45

    May Van Lier:

    Wat een luxe leven maar goed dat er nog zoiets als werken bestaat.
    Anders was je zo bankroet.xxxx

  • 06 Januari 2014 - 19:48

    Sonja Janssen:

    Hoi Kiki! Jij ook nog de beste wensen!
    En wel een beetje een raar idee om met oud en nieuw lekker in de zon te zitten en te zwemmen! Maar wel heerlijk!
    Volgens mij bevalt het je wel!
    Hoe vind je de stage?
    Wij hebben het met Sint en Kerst heel erg druk gehad gelukkig!
    Gr. Sonja

  • 08 Januari 2014 - 09:42

    Anja:

    Hoi Kiki,

    Mijn god jij leeft als GOD IN FRANKRIJK!!!
    Geniet ervan. Blijf schrijven.
    Waarom ben jij in Curaçao? Stage? Wanneer? Hahahah.
    Heel veel plezier nog, tot het volgende reisverslag.

    lieve groetjes Anja

  • 30 Januari 2014 - 08:44

    Jesse, Wietske, Hans En Mirella:

    Hoi Kiki,
    Volgens de tijd in Curaçao ben je nog jarig. Hopelijk ben je het goed aan het vieren!!! Als ik dat verslag hierboven lees, lukt dat wel. Vanuit een beetje wit Nederland willen we je van harte feliciteren. Ja echt waar de eerste kou en sneeuw is over ons heen gekomen. Gelukkig maar voor een paar dagen, dan belooft het weer iets warmer te worden. Okee geen tropische temperaturen, maar toch.

    Lieve groetjes van Jesse, Wietske, Hans en Mirella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiki

Voor 7 maandjes zal ik verblijven in het zonnige Curacao. Tijdens mijn stage zal ik werkzaam zijn bij Sukodi. Dit is een stichting die zich bezig houdt met diabetes. De stichting zal aankomend jaar hun 40 jarig bestaan vieren. Hiervoor ga ik evenmenten opzetten en de marketing doen Daarnaast zullen jullie natuurlijk veel kunnen lezen over het zonnen, de bezienswaardigheden en alle andere leuke dingen die ik ga meemaken. Ik zal jullie proberen niet al te jaloers te maken! :P Maar ik zal het gemis proberen te verzachten met mijn verhalen. haha Heel veel liefs van Kiek!

Actief sinds 06 Nov. 2013
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 5728

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 16 Juni 2014

Stage in het zonnige Curaçao

Landen bezocht: