Hello/Goodbye - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kiki Lier - WaarBenJij.nu Hello/Goodbye - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kiki Lier - WaarBenJij.nu

Hello/Goodbye

Blijf op de hoogte en volg Kiki

19 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Nog maar een kleine 3 maandjes en dan ben ik alweer terug in ons kleine kikkerlandje. Wauw wat gaat die tijd nog snel. Vanaf de dag van vertrek is alles met een sneltreinvaart over mij heen gekomen. En daar sta ik dan nog 2,5 maand stage te gaan om vervolgens lekker 10 daagjes vakantie te kunnen vieren met mijn lieve vriendinnetje Steffie!

De meeste zullen zich nu bedenken waar typt ze dit blog mee, maar JAAAA ik heb een nieuwe laptop!  Bedankt dat ik deze van jullie mag lenen Germie en Kees! Maar dat is niet het enige goede nieuws.

Want 7 maart stond ik op het vliegveld om mijn allerliefste mama en papa te verwelkomen op Curaçao. Stiekem is het toch wel heel fijn om ze naar 4 maanden weer te zien. Dus daar stonden we dan als in een echte serie van hello/goodbye knuffelt met tranen van blijdschap! Om vervolgens 10 drukke maar vooral leuke en gezellige dagen tegemoet te gaan. Want ondanks dat het een eiland is, valt er genoeg te zien. We zijn geweest naar:
• De Christoffelberg
• Winkels
• Duikschool
• Restaurantjes
• && natuurlijk naar alle strandjes
En ja voor je het weet zijn de 10 dagen dan alweer om, en moest ik ze helaas alweer terug brengen naar het vliegveld. Toen kwam het goodbye momentje.. knuffelen voor de komende 3 maandjes. Maar ja het gevoel dat je ouders je achter laten voelt wel heel raar! Toch houd ik nog steeds ontzettend veel van ze hoor haha.

Verder heb ik afgelopen week eindelijk mijn PADI gehaald, dat betekend dat ik nu met andere duikers maar zonder instructeurs de onderwater wereld mag gaan ontdekken. Dus daar gaan we binnenkort een poging mee wagen.

Oja, en ik ben deze week sportief ingesteld. We hebben een groepje op de patio waarmee we elke avond om 21.00 insanity doen. Allemaal heel gezellig, tot je de volgende morgen wakker word en niet meer weet hoe je moet bewegen. Auww, de spierpijn voel je tot in je tenen. Of ik het ga volhouden zal de tijd uitwijzen, maar ik heb er vertrouwen in!

Carnaval dat is het ook nog geweest. Wauw zelfs dat voelt alweer een eeuwigheid geleden. Donderdag voor de Carnaval hadden wij hier een jump up. Met z’n alle achter een muziekkar aanlopen en wanneer er mensen met drank langskomen, grijpen wat je grijpen kan. Dus na 2 uur gelopen te hebben, niet gegeten te hebben, en gedronken hebt wat je pakken kan, waren we niet helemaal meer helder. Maar met een kantoor gingen we gewoon weer door naar het volgende feest, full moon carnavals editie. Met het foutje Nederlandse carnavalsuurtje wat een feest was dat. Toen was de lol over en hebben we nog twee dagen optocht gekeken. De optochten zijn hier schitterend, daar kan echt niks aan tippen. Tja, maar moet toch eerlijk bekennen dat ik volgend jaar lekker ga genieten van de Limburgse Carnaval.

En het leventje van feesten, zonnen, genieten met een klein vleugje stage gaat nog steeds niet vervelen.
Ik zie jullie over 89 daagjes! AYOOOOOOOOOO!!!! Liefde uit Curaçao!!